وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد:

قرآن را در راس همه برنامه‌های فرهنگی قرار دادیم 

اسماعیلی با حضور در سالن اجلاس سران گفت: در سراسر کشور کاروان قرآنی به راه افتاده و تلاش کردیم قرآن را در راس همه برنامه‌ها قرار دهیم. 

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان سخنران بعدی افتتاحیه سی و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ضمن خوش‌آمدگویی به حضور کشور‌های اسلامی و مقامات کشوری و لشکری گفت: عید بزرگ مبعث از جهات مختلف به ویژه در دولت مردمی معنای مختلفی دارد. اگر بعثت را برانگیختن انسان کامل برای بسط عدل و ... بدانیم، این افتخار را داریم که با پیروزی انقلاب اسلامی جنس جدیدی از بعثت نبوی را تجربه کنیم. 

اسماعیلی ادامه داد: پیامبر عظیم الشان اسلام پیام نور و رهایی را آورد و بعد از آن امام راحل با افتخار به جد خود بعثت دیگری برای جهل زمان بود. امام راحل با پایه‌ریزی این بعثت دعوت‌کننده بعثت بود. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جنس بعثت بود، افزود: انقلاب اسلامی با پیام قرآن انسان را از جهل نجات داد و تقارن ایام بهمن با بعثت برای ما معنادار است. این انقلاب با پیام قرآن با جهانیان سخن می‌گوید. 

وی با اشاره به اینکه برگزاری سی و نهمین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم نشان می‌دهد که این انقلاب با چه ماهیتی شروع شد و چگونه به راهش ادامه می‌دهد، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی با زنده نگه‌داشتن قرآن این راه را تداوم بخشید. 

اسماعیلی با بیان اینکه در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه برای مطالبات رهبری جهاد بزرگی به راه افتاده است، افزود: امروز در سراسر کشور کاروان قرآنی به راه افتاده و تلاش کردیم قرآن را در راس همه برنامه‌ها نه عرض آن قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
عمل به قران مهمه،وگرنه اگرقرآن را در راس تمام امورفرهنگي قرارداديد ،كو خروجي ش؟چرا در جامعه اسلامي اين همه دزدي واختلاس ،بي عدالتيه، تبعيض؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱
روی تفسیر قران برای همه کار کنید
آخرین اخبار